Zelfbeoordeling



Zelfbeoordeling:

Conclusies uit leervaardigheid:
leervaardigheid
conclusie
Cijfer
Je leerproces begrijpen
 Als ik iets ga leren, kan ik het best leren door het niet alleen in me hoofd te hebben ( alles uit me hoofd) maar juist door het te snappen, hierdoor gaat het leren veel sneller en veel makkelijker. Maar soms vind ik het wel heel moeilijk om iets te begrijpen.
7
Grip hebben op je leerproces
Grip hebben op me leerproces heb ik soms een probleem mee, dit ligt aan het vak. Als ik het vak niet heel interessant heb dan verlies ik de grip op het leerproces al snel. Maar wanneer ik een vak leuk vind ga ik er helemaal voor.

6
Analyseren, relateren, structureren
Deze 3 steekwoorden ben ik niet heel goed in. Vooral structureren moet ik heel erg op letten om dat zoveel mogelijk te doen want structuur raak ik heel snel kwijt.
5
Concretiseren
in Concretiseren ben ik wel goed. Ik kan heel makkelijk van een moeilijke stelling een makkelijke stelling maken, doormiddel van een leuk verhaal of makkelijke woorden.
8
Kritisch verwerken
Hier ben ik ook wel goed in, ik ben goed in vragen te stellen over het onderwerp waardoor je kritisch wordt. ik ben ook eerlijk over de stelling wat gezegd wordt hierdoor kritiseer ik het.  
7,5
Samenwerken
Samenwerken is wel mijn hoogste punt. Ik hou er van om samen te werken in groepen. Ik hou er van om samen met mensen mijn ideeën te delen.
8,5

 Mijn 3 belangrijke verbeterpunten:

Verbeterpunten
Omschrijving
1.       structureren
Een betere structuur in mijn leervaardigheid heb ik nodig bij bepaalde vakken. Zodat ik gestructureerd blijf leren en niet na een tijdje afdwaal. Waardoor ik veel mis en mijn toetsen niet goed kan maken en voor kan bereiden.
2.       Grip hebben op me leerproces
Ik wil uiteindelijk op elk vak wat ik moet gaan leren veel grip hebben. Zodat ik mijn maximaal kan inzetten bij alles en niet eerst nog veel energie moet steken om motivatie te krijgen om te gaan leren.
3.       Mijn leerproces begrijpen
ik kan op de meeste dingen mijn leerproces begrijpen. Maar bij sommige dingen lukt het niet, Dit wil ik veranderen.






SMART:
Verbeterpunt 1
Een betere structuur in mijn leervaardigheid heb ik nodig bij bepaalde vakken. Zodat ik gestructureerd blijf leren en niet na een tijdje afdwaal. Waardoor ik veel mis en mijn toetsen niet goed kan maken en voor kan bereiden.
S
 Ik wil meer structuur hebben in het leren van vakken waarvan ik het moeilijk vind om structuur in te krijgen. Ik wil dat ik geen energie meer moet steken om de structuur er in te houden. Maar dat ik me totaal kan focussen op het vak zelf en het leren er van.
M
Ik maak een planning voor het vak op een word document of in me agenda. En steeds als ik voor dat vak iets moet gaan leren schrijf ik dit op en vink ik het af wanneer ik helemaal klaar ben met leren. dit blijf ik doen tot dat ik uit me zelf het ga doen. En de planning niet meer moet gaan gebruiken.
A
Wanneer ik dit leerdoel heb bereikt ben ik in staat om 100 procent me in te zetten op het vak zonder moeite. Hierdoor worden de toetsen makkelijker, en heb ik meer tijd over voor andere dingen. Omdat ik al mijn tijd steek in het leren, en niet in leren en proberen gefocust te blijven.
R
Het leerdoel wat ik wil bereiken is zeker reëel want het is gewoon leren  gedisciplineerd te zijn over leren.
T
Ik wil over een half jaar gestructureerd bij alle vakken willen zijn.

Verbeterpunt 2
Grip hebben op me leerproces heb ik soms een probleem mee, dit ligt aan het vak. Als ik het vak niet heel interessant heb dan verlies ik de grip op het leerproces al snel. Maar wanneer ik een vak leuk vind ga ik er helemaal voor.

S
Ik wil meer grip hebben op mijn leerprocessen, zodat ik niet afwijk hiervan of zelfs er mee ga stoppen.  
M
Ik ga na elke keer dat ik heb geleerd een krulletje zetten op de planning van gestructureerd leren. Hierdoor kan ik zien dat ik niet ben af gaan wijken van het leerproces.
A
Wanneer ik op 90 procent van alle vakken grip heb op het leerproces vind ik het acceptabel en stop ik met krulletjes te zetten.
R
Het leerdoel hier is zeker reëel. Want om grip te krijgen op een leerproces is leerbaar.
T
Ik wil over een half jaar op al mijn vakken grip hebben op het leerproces.




Verbeterpunt 3
ik kan op de meeste dingen mijn leerproces begrijpen. Maar bij sommige dingen lukt het niet, Dit wil ik veranderen.
S
Bij de meeste vakken wanner ik ga leren begrijp ik mijn leerproces. Maar soms vind ik het heel moeilijk om te begrijpen. Dit komt dan omdat ik soms te snel wil doorwerken. Ik wil dat snel doorwerken vermijden en het begrijpen van de leerproces op stap 1 zetten, in de plaats van snel werken.
M
Dit ga ik meten doormiddel van een stappen plan te maken van hoe ik aan het werk moet gaan met leren. Wanneer ik me niet aan dit schema hou schrijf ik dit op. hierdoor kan ik zien of ik me aan dit schema heb gehouden of niet. En hier bij schrijf ik dan ook of ik de leerproces heb begrepen.
A
Het is acceptabel als ik bij elke keer als ik iets moet gaan leren me aan het schema hou wat ik ga maken. Ik hoef niet de leerprocessen perse te begrijpen als ik maar me best er voor heb gedaan.
R
Het leerdoel is reëel, omdat ik vind dat ik uiteindelijk niet altijd mijn leerproces moet gaan begrijpen
T
Ik geef mezelf 3 maanden om me telkens te houden aan het schema wat ik ga maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten