Zelfbeoordeling:
Conclusies uit leervaardigheid:
leervaardigheid
|
conclusie
|
Cijfer
|
Je leerproces begrijpen
|
Als ik iets
ga leren, kan ik het best leren door het niet alleen in me hoofd te hebben (
alles uit me hoofd) maar juist door het te snappen, hierdoor gaat het leren veel
sneller en veel makkelijker. Maar soms vind ik het wel heel moeilijk om iets
te begrijpen.
|
7
|
Grip hebben op je leerproces
|
Grip hebben op me leerproces heb ik soms een probleem mee, dit ligt
aan het vak. Als ik het vak niet heel interessant heb dan verlies ik de grip
op het leerproces al snel. Maar wanneer ik een vak leuk vind ga ik er
helemaal voor.
|
6
|
Analyseren, relateren, structureren
|
Deze 3 steekwoorden ben ik niet heel goed in. Vooral
structureren moet ik heel erg op letten om dat zoveel mogelijk te doen want
structuur raak ik heel snel kwijt.
|
5
|
Concretiseren
|
in Concretiseren ben ik wel goed. Ik kan heel makkelijk van een
moeilijke stelling een makkelijke stelling maken, doormiddel van een leuk
verhaal of makkelijke woorden.
|
8
|
Kritisch verwerken
|
Hier ben ik ook wel goed in, ik ben goed in vragen
te stellen over het onderwerp waardoor je kritisch wordt. ik ben ook eerlijk
over de stelling wat gezegd wordt hierdoor kritiseer ik het.
|
7,5
|
Samenwerken
|
Samenwerken is wel mijn hoogste punt. Ik hou er van om samen te werken
in groepen. Ik hou er van om samen met mensen mijn ideeën te delen.
|
8,5
|
Mijn 3 belangrijke verbeterpunten:
Verbeterpunten
|
Omschrijving
|
1.
structureren
|
Een betere structuur
in mijn leervaardigheid heb ik nodig bij bepaalde vakken. Zodat ik
gestructureerd blijf leren en niet na een tijdje afdwaal. Waardoor ik veel
mis en mijn toetsen niet goed kan maken en voor kan bereiden.
|
2.
Grip hebben op me leerproces
|
Ik wil uiteindelijk op elk
vak wat ik moet gaan leren veel grip hebben. Zodat ik mijn maximaal kan
inzetten bij alles en niet eerst nog veel energie moet steken om motivatie te
krijgen om te gaan leren.
|
3.
Mijn leerproces begrijpen
|
ik kan op de meeste dingen
mijn leerproces begrijpen. Maar bij sommige dingen lukt het niet, Dit wil ik veranderen.
|
SMART:
Verbeterpunt 1
|
Een betere structuur
in mijn leervaardigheid heb ik nodig bij bepaalde vakken. Zodat ik
gestructureerd blijf leren en niet na een tijdje afdwaal. Waardoor ik veel
mis en mijn toetsen niet goed kan maken en voor kan bereiden.
|
S
|
Ik wil meer
structuur hebben in het leren van vakken waarvan ik het moeilijk vind om
structuur in te krijgen. Ik wil dat ik geen energie meer moet steken om de
structuur er in te houden. Maar dat ik me totaal kan focussen op het vak zelf
en het leren er van.
|
M
|
Ik maak een planning voor het vak op een word document of in me
agenda. En steeds als ik voor dat vak iets moet gaan leren schrijf ik dit op
en vink ik het af wanneer ik helemaal klaar ben met leren. dit blijf ik doen
tot dat ik uit me zelf het ga doen. En de planning niet meer moet gaan
gebruiken.
|
A
|
Wanneer ik dit leerdoel heb bereikt ben ik in staat
om 100 procent me in te zetten op het vak zonder moeite. Hierdoor worden de
toetsen makkelijker, en heb ik meer tijd over voor andere dingen. Omdat ik al
mijn tijd steek in het leren, en niet in leren en proberen gefocust te
blijven.
|
R
|
Het leerdoel wat ik wil bereiken is zeker reëel want het is gewoon
leren gedisciplineerd te zijn over
leren.
|
T
|
Ik wil over een half jaar gestructureerd bij alle
vakken willen zijn.
|
Verbeterpunt 2
|
Grip hebben
op me leerproces heb ik soms een probleem mee, dit ligt aan het vak. Als ik
het vak niet heel interessant heb dan verlies ik de grip op het leerproces al
snel. Maar wanneer ik een vak leuk vind ga ik er helemaal voor.
|
S
|
Ik wil meer grip hebben op mijn leerprocessen, zodat
ik niet afwijk hiervan of zelfs er mee ga stoppen.
|
M
|
Ik ga na elke keer dat ik heb geleerd een krulletje zetten op de
planning van gestructureerd leren. Hierdoor kan ik zien dat ik niet ben af
gaan wijken van het leerproces.
|
A
|
Wanneer ik op 90 procent van alle vakken grip heb op
het leerproces vind ik het acceptabel en stop ik met krulletjes te zetten.
|
R
|
Het leerdoel hier is zeker reëel. Want om grip te krijgen op een
leerproces is leerbaar.
|
T
|
Ik wil over een half jaar op al mijn vakken grip
hebben op het leerproces.
|
Verbeterpunt 3
|
ik kan op de
meeste dingen mijn leerproces begrijpen. Maar bij sommige dingen lukt het
niet, Dit wil ik veranderen.
|
S
|
Bij de meeste vakken wanner ik ga leren begrijp ik
mijn leerproces. Maar soms vind ik het heel moeilijk om te begrijpen. Dit komt
dan omdat ik soms te snel wil doorwerken. Ik wil dat snel doorwerken vermijden
en het begrijpen van de leerproces op stap 1 zetten, in de plaats van snel
werken.
|
M
|
Dit ga ik meten doormiddel van een stappen plan te maken van hoe ik
aan het werk moet gaan met leren. Wanneer ik me niet aan dit schema hou
schrijf ik dit op. hierdoor kan ik zien of ik me aan dit schema heb gehouden
of niet. En hier bij schrijf ik dan ook of ik de leerproces heb begrepen.
|
A
|
Het is acceptabel als ik bij elke keer als ik iets
moet gaan leren me aan het schema hou wat ik ga maken. Ik hoef niet de
leerprocessen perse te begrijpen als ik maar me best er voor heb gedaan.
|
R
|
Het leerdoel is reëel, omdat ik vind dat ik uiteindelijk niet altijd mijn
leerproces moet gaan begrijpen
|
T
|
Ik geef mezelf 3 maanden om me telkens te houden aan
het schema wat ik ga maken.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten